Kjøpsvilkår
1. ANVENDELSESOMRÅDE OG OMFANG
Vennligst les disse vilkårene nøye før du sender inn din bestilling til oss. Disse vilkårene forteller deg hvem vi er, hvordan vi vil leverer varene til deg, hvordan du og vi kan endre eller avslutte kontrakten, hva du skal gjøre hvis det er et problem samt annen viktig informasjon. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
Den siste versjonen av disse vilkårene som er publisert på nettstedet vårt, gjelder alle kjøp som gjøres på vårt nettsted.
For å handle hos SillySanta.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen). Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA. Porto kommer i tillegg på alle bestillinger med verdi under fastsatt nivå for gratis levering.
2. HVEM VI ER OG HVORDAN DU KONTAKTER OSS
Selger: SillySanta.no / SillySanta AS
Organisasjonsnr: 916 896 050 MVA
Kontaktadresse: Lilletorget 1, 0184 Oslo
Du kan kontakte vår kundeservice via e-post: hei@sillysanta.no
Skulle vi behøve å kontakte deg, vil vi gjøre det ved å bruke e-postadressen du har oppgitt.
3. AVTALEN
Avtalen mellom kunden og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post).
Først når vi godtar bestillingen din, dannes en juridisk bindende og gyldig kontrakt. Aksept av bestillingen din skjer via en erklæring om aksept som du mottar via e-post.Skulle vi ikke være i stand til å godta bestillingen din, for eksempel på grunn av at din ordre ikke finnes på lager eller fordi en uventet begrensning på ressursene våre som vi ikke med rimelighet kunne planlegge for, eller fordi vi har identifisert en feil i prisen, vil vi informere deg om dette skriftlig. I så fall blir ingen kontrakt inngått, og vi refunderer enhver betaling du allerede har gjort for varene som er bestilt.
Dette nettstedet er ment å markedsføre og selge våre varer til våre kunder i Norge. Derfor leverer vi bare til adresser i Norge.
4. BETALING
Vi håper du føler at det er trygt å handle hos oss. Vi lagrer aldri betalingsinformasjon hos oss, men bruker ledende firmaer som for eksempel PayPal, Vipps, og Klarna til å stå for betalingstransaksjonene. Hele nettbutikken er SSL-kryptert for ekstra sikkerhet. Vi som driver SillySanta.no har ingen mulighet til å se ditt kortnummer eller andre sensitive opplysninger.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet den blir sendt.
Alle priser på nettstedet vårt er bruttopriser inkludert moms, men eksklusiv fraktkostnader. Du vil bli informert om fraktkostnadene og det totale beløpet du skal betale før du bestiller.
Kortbetaling:
Vi godtar betaling med Visa- eller Mastercard-kort og Klarna og Vipps. Du må betale for varene før vi sender dem.
Klarna:
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.
Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
PayPal:
Du kan betale via din PayPal-konto eller betale med kort via PayPal dersom du ikke har konto. PayPal er en av verdens ledende aktører innen betaling på nett.
Vipps:
Enklere blir det ikke! Bruk mobilen og betal via appen Vipps. Legg inn telefonnummeret ditt etter du har valgt betalingsmetoden. Du vil så motta et betalingsvarsel på telefonen som må godkjennes. Og vipps! Så har du betalt.
5. FRAKT OG LEVERING
Fraktkostnad: 79 kr - Fri frakt ved kjøp over kr 799
Transportør: PostNord eller Posten
Leveringstid: 1-3 virkedager
Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
SillySanta.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Med varebrevlevering gjennom PostNord vil du få pakken din levert hjem i din postkasse eller på din dørmatte, vanligvis grytidlig på morgenen. Du vil motta en SMS med bekreftelse på at pakken er levert. På de større bestillingene eller til de adressene som ikke er støttet av Varebrev vil pakken leveres på nærmeste PostNord utleveringspunkt. Hvis dette er tilfellet vil du få varsel når pakken er klar for henting. Bestillinger blir vanligvis sendt fra vårt lager innen 24 timer på hverdager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. Vi gjør imidlertid vårt ytterste for å holde leveringstiden så kort som mulig, og får mange gode tilbakemeldinger på rask leveringstid. Alle varer blir sendt direkte fra vårt lager i Norge. Når lageret vårt har pakket ordren din og gjort den klar for forsendelse sender vi deg en oppdatering på mail.
Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. SillySanta.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. PostNord returnerer etter sitt system uavhentede pakker etter 7 dager.
Hvis leveransen av varene blir forsinket av en hendelse utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å gi deg beskjed, og vi vil ta skritt for å minimere effekten av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser forårsaket av hendelsen, men hvis det er fare for betydelig forsinkelse, kan du kontakte oss for å avslutte kontrakten og få refusjon for varer du har betalt for, men ikke mottatt.
VIKTIG INFORMASJON
Dersom du ikke henter varene, nekter å motta dem, eller at pakken ikke kan leveres på grunn av feil/manglende merking av pakke eller postkasse, vil varene bli returnert til oss for din regning. Et gebyr på kr 200 blir trukket fra det innbetalte beløp. Eventuelt restbeløp blir kreditert tilbake til deg gjennom samme betalingsmetode som du brukte da du gjennomførte kjøpet.
For å unngå at varen blir sendt feil eller ikke levert av postbud er det viktig at du legger inn riktig navn, adresse og postnummer når du bestiller. Det er også viktig at postkassen er merket med samme navn som i bestillingen.
6. VAREINFORMASJON
SillySanta.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. SillySanta.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. SillySanta.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
7. ÅPENT KJØP
Ettersom vi i SillySanta har så stor tro på produktene våre, tilbyr vi hele 100 dagers åpent kjøp – i motsetning til den lovfestede angreretten på 14 dager. Dette gir deg mer tid til å kjenne om produktet virkelig er noe for deg. Åpent kjøp gjelder i 100 dager fra den dagen du mottok pakken.
Tilbakebetalingen skjer innen 14 dager etter at vi har mottatt returen din. Ved bytte/retur er kostnaden 79 kr for kunden. Dette trekkes fra når vi refunderer returen.
8. ANGRERETT
Du har 100 dager ubetinget angrerett. Vårt mål er å alltid ordne opp, så er det noe du er misfornøyd med eller angrer på - ta kontakt med vår kundeservice.
VILKÅR FOR BYTTE/RETUR
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Pakkelappen må følge med i returen.
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.
Ved bytte/retur er kostnaden 79 kr for kunden. Dette trekkes fra når vi refunderer returen.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal i utgangspunktet sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted, selv om vi prøver unngå dette og påføre begge parter unødvendige fraktkostnader. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten gir selger rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Kunden kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kunden bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kunden uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kundens beslutning om å benytte angreretten.Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kunden, eller til kunden har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren senest 100 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kunden dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kunden skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kundens bruk av angreretten.
9. DEFEKTE VARER
Vi gjør vårt beste for å levere varene dine helt feilfrie. Har du likevel mottatt et produkt som ikke stemmer overens med beskrivelsen, eller et produkt som ikke oppfyller forventet standard? Kontakt oss på e-post innen rimelig tid fra du mottar bestillingen din, så hjelper vi deg! Ikke glem å oppgi hva som er galt og send gjerne med et bilde for raskere hjelp. Vi følger selvfølgelig forbrukerkjøpsloven, og reklamasjoner som skjer innen to år etter kjøpsdato behandles i henhold til denne. Du handler med andre ord trygt! Dersom det har gått mer enn to år siden kjøpet, må du som kunde bevise at det er en produksjonsfeil og ikke en brukerfeil.
10. KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8 og 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
11. COPYRIGHT
Innhold på www.SillySanta.no er SillySanta AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra SillySanta AS.